Képzési portfólió

 

„A köznevelés módszertani megújítása a végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkentése céljából”

 

 

 

 

Sor-szám NYE képzései A képzés célja A képzés óraszáma A képzés típusa  Engedélyszám
1. Módszertani gazdagsággal a végzettség nélküli iskolaelhagyás ellen Személyre szabott differenciálással a lemorzsolódás ellen             A módszer elsajátításának lényege: tanulók tanulás közben sikerélményekhez jussanak, és közben növekedjen tudásszintjük.  A DFHT módszer bevezetésével javul az eltérő tudással és szocializáltsággal rendelkező tanulók tanulási eredményessége;
növekednek a köznevelési intézmények eredményességi és továbbtanulási mutatói és
csökken a lemorzsolódás. A konkrét tantárgyak módszertana helyett arra fókuszál, hogy a tanár a méltányosság megteremtésével hogyan járulhat hozzá többféle tanórán és tantárgyból is a heterogén tanulócsoporton belül a tanulók különböző kompetenciáinak fejlesztéséhez.
 
30 kontakt  9-276/2018
2. A tanulók komplex fejlesztése a végzettség nélküli iskolaelhagyás ellen - Logika alapú módszerek  A Logika alapú módszerek képzés legfőbb célja, hogy a pedagógusok ismerjenek meg olyan tanítási-tanulási stratégiákat, melyek segítségével a gyerekek gondolkodási és problémamegoldó képessége a játéktevékenységre építve fejleszthető. A képzés célja, hogy a résztvevők elméletben és gyakorlatban is ismerjék meg azokat a logikai játékokat, módszereket és eszközöket, melyek sokszínűvé és motiválóvá tehetik a tanulást. Váljanak képessé a tanult módszerek alkalmazására a saját tanítási gyakorlatukban. A továbbképzés célja továbbá a részt vevő pedagógusok kompetenciáinak fejlesztése a következő területeken: a tanuló személyiségének komplex fejlesztése, a magasabb szintű gondolkodási folyamatok ösztönzése, az aktivitást és együttműködést támogató, a differenciálást elősegítő, motiváló tanulási-tanítási stratégiák, módszerek alkalmazása. 30 kontakt  9-275/2018 
3. A tanulók komplex fejlesztése a végzettség nélküli iskolaelhagyás ellen - Digitális alapú módszerek   A továbbképzés célja olyan módszerek megismertetése a pedagógusokkal, melyek hozzájárulnak az elektronikus tanulási környezet kialakításához, felgyorsítva az intézmények digitális átállását és elérve, hogy a tanulás és a tudás megszerzése legyen örömforrás a digitális alkalmazások használatával, ezzel növelve a tanulók motivációját. 30 kontakt  9-277/2018 
4. A tanulók komplex fejlesztése a végzettség nélküli iskolaelhagyás ellen - Művészeti nevelés alapú módszerek  A továbbképzés célja a pedagógusok felkészítése a művészettel nevelés tervezésére, szervezésére.A továbbképzés célja, hogy a  résztvevők megismerjék  a művészettel nevelés transzferhatásait, sajátos eszközrendszerét és annak alkalmazási lehetőségeit, valamint ezeket építsék be az általuk tervezett tanítási-tanulási folyamatokba. 30 kontakt  9-278/2018
5. A tanulók komplex fejlesztése a végzettség nélküli iskolaelhagyás ellen - Testmozgás alapú módszerek A továbbképzés célja, hogy a különböző iskolafokon tanító pedagógusok (tanítók, testnevelők és más műveltségterületen oktató pedagógusok) a megismerkedjenek az élményszerű, testmozgáson és a mozgásos tanuláson alapuló iskolai testnevelés és az osztálytermi tanulás újszerű módszereivel és gyakorlati megvalósításával. Ismerjék meg a tanulók önkéntes aktivitáshoz szükséges attitűdjeinek fejlesztési lehetőségeit. Kiemelt cél a fejlődés- és élményközpontú oktatás megvalósítását támogató testnevelésórai, osztályteremben felhasználható módszereknek és alkalmazási lehetőségeinek elsajátítása. További cél, hogy a továbbképzést sikeresen teljesítők rutint szerezzenek a különböző életkorú és képességű tanulók élményközpontú oktatásában a tanulói motiváció hosszú távú és magas szintű fenntartása érdekében, melynek eredményeként az iskolai szabadidőben is megjelennek a mozgásos tevékenységek és a diáksport, az önkéntességen alapuló tanulói önszerveződések a szabadidő konstruktív eltöltésének érdekében. 30 blended (10 kontakt +10 távoktatás +10 kontakt óra) 9-279/2018 
6. A tanulók komplex fejlesztése a végzettség nélküli iskolaelhagyás ellen - Életgyakorlat alapú módszerek  A továbbképzés célja az Életgyakorlat alapú módszer (ÉAM) alapelveinek és koncepciójának, megismertetése a tanulók komplex fejlesztésének céljából, így csökkentve a végzettség nélküli iskolaelhagyást. Az ÉAM témái és módszertani ajánlásai az elfogadás, együttműködés, nyitottság, tolerancia értékeire építenek, ezzel segítik az aktív, sajátmagáért és környezetéért felelős gyermek és nem az egységes gyermekkor konstrukciójának megértését, és elfogadását.A képzés fő célja, hogy a résztvevők ismerjék meg az ÉAM pedagógiai módszereit és váljanak képessé a gyakorlatban történő alkalmazására. A továbbképzés célja továbbá a részt vevő pedagógusok kompetenciáinak fejlesztése a következő területeken: a tanuló személyiségének komplex fejlesztése, a magasabb szintű gondolkodási folyamatok ösztönzése, az aktivitást és együttműködést támogató, a differenciálást elősegítő, motiváló tanulási-tanítási stratégiák, módszerek alkalmazása. 30 kontakt  9-274/2018
7.  Tanulási nehézségek felismerése és kezelése A köznevelésben dolgozó pedagógusok olyan gyógypedagógiai, fejlesztőpedagógiai, logopédiai, pszichológiai és szakmódszertani ismareteket sajátítsanak el, melyek birtokában képessé válnak a tanulási nehézségekkel küszködő gyermekeket támogatni, fejlesztésüket elősegíteni. Kiemelt cél, hogy az olvasási, írási és/vagy számolási nehézségekkel küszködő gyerekek felzárkóztatásához szükséges gyakorlati módszereket sajátítsák el a képzésben résztvevők, annak érdekében, hogy a köznevelés, közoktatás rendszerében tanulók nevelésést, oktatását elősegítsék. 60 kontakt  27282/71/2016.
8.  Tanulási nehézségek felismerése és kezelése A köznevelésben dolgozó pedagógusok olyan gyógypedagógiai, fejlesztőpedagógiai, logopédiai, pszichológiai és szakmódszertani ismareteket sajátítsanak el, melyek birtokában képessé válnak a tanulási nehézségekkel küszködő gyermekeket támogatni, fejlesztésüket elősegíteni. Kiemelt cél, hogy az olvasási, írási és/vagy számolási nehézségekkel küszködő gyerekek felzárkóztatásához szükséges gyakorlati módszereket sajátítsák el a képzésben résztvevők, annak érdekében, hogy a köznevelés, közoktatás rendszerében tanulók nevelésést, oktatását elősegítsék. 30 kontakt 822/10/2019
9. Projekt alapú ismeretátadás LEGO elemekk A továbbképzés célja, hogy a résztvevők ismerjék meg azt a szemléletet, amely a LEGO Education által fejlesztett oktatási célú eszközökre (WeDo robotok, EV3 programnyelv) és korszerű módszertanra alapozva hozzájárul az oktatás digitális, élmény alapú megújításához. A továbbképzés célja továbbá, hogy a résztvevők
- ismerjék meg a mobil-robottechnikai alapfogalmakat;
- ismerjék meg a mobil-robottechnikához alkalmazott különböző szenzorok jellemzőit, karakterisztikáját és alkalmazásuk lehetőségeit;
- ismerjék meg az EV3 programnyelvet és váljanak képessé annak alkalmazására;
- váljanak képessé alapprogramok írására és tesztelésére az EV3 programnyelv alkalmazásával;
- váljanak képessé a programok hibajavítására;
- váljanak képessé az EV3 nyelven elkészített programok futtatására;
- váljanak képessé a mobilrobotok összeállítására, tesztelésére és futtatására;
- váljanak képessé a tanultak oktatásban való alkalmazására.
30 folyamatba ágyazott 9-313/2018
10.  Komplex Alapprogram pedagógiai rendszerének gyakorlati elsajátítása a köznevelésben résztvevők számára  A résztvevők ismerjék meg a végzettség nélküli iskolaelhagyás prevencióját szolgáló Komplex Alapprogram alapelveit, beavatkozási, fejlesztési rendszerét. A résztvevők váljanak képessé a Komplex Alapprogram céljainak, alapelveinek és módszereinek alkotó és adaptív alkalmazására saját és intézményük gyakorlatában. Váljanak képessé a Komplex Alapprogram koncepciójához illeszkedő egyéni és intézményi szintű tervek elkészítésére. 30 blended (10 távoktatás +20 kontakt óra) 9/53/2018
11. A komplex alapprogram alapelvei, pedagógiai modellje, Differenciált fejlesztés heterogén tanulócsoportban (DFHT) tanítási-tanulási stratégia  A továbbképzés célja, hogy a résztvevő ismerje meg a Differenciált fejlesztés heterogén tanulócsoportban (DFHT) tanítási-tanulási stratégiát, benne a tanulói státuszkezelő Komplex Instrukciós Programot és ismeretükben váljon képessé sikeresen megszervezni a tudásban és szocializáltságban heterogén tanulócsoport nevelését-oktatását. A képzés során a résztvevő ismerje meg: - az általános megismerő kompetenciák (intellektuális) fejlesztésének a lehetőségét, - a szociális kompetenciák fejlesztésének a lehetőségét, - a kommunikációs készség fejlesztésének a hatékony módját, - a tanulói státuszkezelést. 30 blended (20 kontakt+10 távoktatás óra) 9/54/2018
12. A Komplex Alapprogram pedagógiai rendszerének gyakorlati elsajátítása a köznevelésben résztvevők számára – Digitális alapú alprogram A pedagógus-továbbképzési program célja, hogy a résztvevő pedagógusokat felkészítse a Digitális alapú alprogram (DA) helyi implementációjára. A továbbképzés célja olyan módszerek megismertetése a pedagógusokkal, melyek hozzájárulnak az elektronikus tanulási környezet kialakításához, felgyorsítva az intézmények digitális átállását és elérve, hogy a tanulás és a tudás megszerzése legyen örömforrás a digitális alkalmazások használatával, ezzel növelve a tanulók motivációját. 30 blended (20 kontakt+10 távoktatás óra) 9/55/2018
13. A Komplex Alapprogram pedagógiai rendszerének gyakorlati elsajátítása a köznevelésben résztvevők számára – Logikaalapú alprogram A Komplex Alapprogramhoz illeszkedő Logikaalapú alprogrami képzés legfőbb célja a pedagógusok ismerjenek meg olyan játékos, élményszerű módszereket az oktatásban, melyek segítségével a gyerekek logikai, gondolkodási és problémamegoldó képessége fejleszthető. A képzés célja, hogy a résztvevők elméletben és gyakorlatban is ismerjék meg azokat a logikai játékokat, módszereket és eszközöket, melyek sokszínűvé és motiválóvá tehetik a tanulást, valamint váljanak képessé a tanult módszerek alkalmazására a saját tanítási gyakorlatukban. A továbbképzés célja továbbá a részt vevő pedagógusok kompetenciáinak fejlesztése a következő területeken: a tanulói tevékenység szervezése, a tanulók személyiségének komplex fejlesztése, együttműködést támogató, motiváló módszerek alkalmazása. 30 blended (10 távoktatás +20 kontakt óra) 9/56/2018
14. A Komplex Alapprogram pedagógiai rendszerének gyakorlati elsajátítása a köznevelésben résztvevők számára – Testmozgásalapú alprogram,  A továbbképzés célja, a résztvevők felkészítése a Testmozgás alapú alprogram megvalósítására a Komplex Alapprogram pedagógiai alapelvei szerint. A továbbképzés célja továbbá, hogy a közoktatás különböző fokozatain tanító pedagógusok ismerjék meg az élményszerű, testmozgáson és a mozgásos tanuláson alapuló iskolai testnevelés és az osztálytermi tanulás, valamint iskolai környezetben az informális és nonformális tanulás újszerű módszereit és gyakorlati megvalósításának lehetőségeit. Kiemelt cél a fejlődés- és élményközpontú oktatás megvalósítását támogató testnevelés órai, osztályteremben felhasználható, továbbá önkéntességre és befogadásra épülő, iskolai szabadidős környezetben alkalmazható informális és nonformális tanulási módszereknek és alkalmazási lehetőségeiknek a megismerése. A képzés célja továbbá, hogy a tanfolyamot sikeresen teljesítők ismerjék meg a különböző életkorú és képességű tanulók élményközpontú oktatásában a tanulói motiváció hosszú távú és magas szintű fenntartását, melynek eredményeként az iskolai szabadidőben is megjelennek a mozgásos tevékenységek és a diáksportolói önkéntességen alapuló tanulói önszerveződések. A továbbképzésben elsajátított tartalmak alapján a képzést elvégzők váljanak alkalmassá a fejlődés- és élményközpontú oktatási módszerek testnevelésórai alkalmazásában, a napi fizikai aktivitási mennyiség és az aktív, mozgásos tevékenységek osztálytermi támogatásában, továbbá az önkéntességi sajátélményen alapuló érzékenyítését támogató módszerekben. 30 blended (10 kontakt +10 távoktatás +10 kontakt óra) 9/57/2018
15. A Komplex Alapprogram pedagógiai rendszerének gyakorlati elsajátítása a köznevelésben résztvevők számára – Művészetinevelés-alapú alprogram  A komplex alapprogramhoz illeszkedő művészeti alprogram célja a pedagógusok felkészítése a művészettel nevelés tervezésére, szervezésére. A résztvevők ismerjék meg: - a komplex alapprogram művészeti alprogramját, s művészettel nevelést érintő célrendszerét; - a művészettel nevelés lehetőségeit a személyiség és a társas készségek, a képesség és a tanulásmódszertan fejlesztésében, a tanulási motiváció alakításában, az (inter)diszciplináris ismeretátadásban és a pályaorientációban. A résztvevők váljanak képessé a Művészet alapú alprogram művészettel nevelést segítő (tantárgy független) tanóra- és feladattervező eszközének használatára, s saját tanítási gyakorlatukban való alkalmazására. 30 blended (20 kontakt+10 távoktatás óra) 9/58/2018
16. Komplex Alapprogram pedagógiai rendszerének gyakorlati elsajátítása a köznevelésben résztvevők számára – Életgyakorlat-alapú alprogram A továbbképzés célja az Komplex Alapprogram Életgyakorlat alapú alprogram (ÉA) koncepciójának, módszereinek megismertetése. A képzés fő célja, hogy ismerjék meg a résztvevők az ÉA pedagógiai gyakorlatban történő alkalmazását A pedagógus-továbbképzési program további célja, hogy ismerjék meg a pedagógusok a pedagógus kompetenciák (a tanuló személyiségfejlesztése, egyéni bánásmód érvényesülése, tanulói csoportok, közösségek alakulásának segítése, fejlesztése, szaktudományos, szaktárgyi, tantervi tudás, a pedagógiai folyamat tervezése, a tanulás támogatása, pedagógiai folyamatok és a tanulók személyiségfejlődésének folyamatos értékelése, kommunikáció és szakmai együttműködés, elkötelezettség és felelősségvállalás a szakmai fejlődésért) fejlesztését az Komplex Alapprogram Életgyakorlat alapú alprogramon keresztül. 30 blended (10 távoktatás +20 kontakt óra) 9/59/2018
17. Tanulástámogatás digitális alapú módszerekkel - Távoktatásos forma  A pedagógus-továbbképzési program arra fókuszál, hogy a résztvevő pedagógusok képessé váljanak a digitális eszközök tanulás- és tanításszervezési folyamatokban való felhasználására és az IKT-alapú óratervezés módszertanának alkalmazására. A képzés célja, hogy a pedagógusok megfelelő szintű technológiai-, és módszertani tudással rendelkezzenek. E tudás szervesen épüljön be az osztálytermi munkába a digitális technológia általi innovatív módszertani megoldások révén. A képzésnek köszönhetően a résztvevők képesek lesznek az adott pedagógiai célnak megfelelő digitális tananyagelemek gyűjtésére és készítésére. A program eredményeként a résztvevők képesek lesznek strukturált egyéni tudástárak létrehozására és használatára. A képzés lehetőséget biztosít arra, hogy a pedagógusok megismerjék a folyamatos, technológiával támogatott önfejlesztés lehetőségeit, valamint a tanártársaikkal digitális közösségekben való aktív részvétel alternatíváit, amelyekben megosztják a jó gyakorlataikat, produktumaikat, tapasztalataikat. A pedagógus továbbképzés célja, hogy a pedagógusok digitális kultúrája fejlődjön, és ezáltal tudatos digitális állampolgári magatartást közvetítsenek. A tematikai egységek, s a hozzájuk rendelt módszerek, munkaformák rövid összefoglalása:A továbbképzés öt tematikai egység köré épül, amely a digitális állampolgárság kompetenciamodelljének főbb elemeit tartalmazza:
1. Az iskola a 21. században. 21. századi alapkészség- és kompetenciamodellek
2. Hálózati részvétel és együttműködés
3. Felelősségteljes eszközhasználat. A személyes biztonság megteremtése digitális környezetben. Hálózati viselkedéskultúra: hogyan kommunikáljunk digitális környezetben?
4. Tartalommenedzsment eszközök, tartalommegosztás. Közösségi könyvjelzőzés, „folksonomy”
5. Csoportos, kollaboratív IKT-alapú tanulási módszerek és digitális eszközeik.
A témakörök feldolgozása tanulási egységekben történik, meghatározott önellenőrző és ellenőrző feladatok egyéni megvalósításával, ill. – az adott feladatleírásokban meghatározott módon – az ellenőrző feladatoknak az online keretrendszerre való feltöltésével vagy a konzulenssel való megosztásával.
30 távoktatásos 291/10/2020
18. Tanulástámogatás életgyakorlat alapú módszerekkel – Távoktatásos forma  A végzettség nélküli iskolaelhagyás, az alacsony iskolai végzettségűek arányának csökkentése a versenyképesség és a foglalkoztatottság javítása szempontjából alapvető kérdés. A Tanulástámogatás életgyakorlat alapú módszerekkel a tanulók ön- és közösségfejlesztésére fókuszál. Ehhez sokféle szocializációs út vezet, és közösségi normák kialakításával, megvalósításával járulunk hozzá leginkább a legfőbb célkitűzésünkhöz, a lemorzsolódás csökkentéséhez. A korábbi iskolai szocializációs programok helyébe sokszínűbb, többféle lehetőséget kínáló szocializációs mintákat ajánlunk a diákoknak. A pedagógusokat olyan ismeretek, kompetenciák megszerzésére szükséges felkészíteni, melyek által képesek a heterogén tanulói csoportok kezelésére, tudnak élni a szemléltetés pedagógiájának lehetőségeivel. A nevelési-oktatási folyamatok hatékonyságának növeléséhez a pedagógus-továbbképzés célzottan a feltárt kompetenciák és területek fejlesztését állítja a középpontba, melyek az alábbiak: A tanulás támogatása; A tanuló személyiségének fejlesztése, az egyéni bánásmód érvényesülése, a hátrányos helyzetű, sajátos nevelési igényű vagy beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyermek, tanuló többi gyermekkel, tanulóval együtt történő sikeres neveléséhez, oktatásához szükséges megfelelő módszertani felkészültség; A tanulói csoportok, közösségek alakulásának segítése, fejlesztése, esélyteremtés, nyitottság a különböző társadalmi-kulturális sokféleségre, integrációs tevékenység, osztályfőnöki tevékenység. 30 távoktatásos 290/10/2020
19. Tanulástámogatás művészeti nevelés alapú módszerekkel – Távoktatásos forma  A képzés témája a végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkentése a művészeti nevelés sajátos eszközeivel. Célja a pedagógusok felkészítése a művészettel nevelés tervezésére, szervezésére. A résztvevők a mindennapi pedagógiai munkájuk és gyakorlatuk során széleskörűen alkalmazhatják a továbbképzésen elsajátított kompetenciákat és azokat tovább fejleszthetik. A képzést sikeresen elvégző pedagógusok várhatóan az iskolai környezetben is tovább viszik a művészettel nevelés komplex szemléletét katalizátorként működtetve azt, amely hozzájárul a korai iskolaelhagyás sikeres prevenciójához, mert a gyerekek szeretnek iskolában lenni. A távoktatásos formában megvalósuló képzés négy fő részből áll: 1. hét: A távoktatási program első tanulási egységében a képzés alapfogalmainak, célrendszerének, követelményeinek ismertetésén túl, a programmal kapcsolatos elvárások is megfogalmazásra kerülnek. A második tanulási egység a „Fény-Árnyék” témája köré épül. A résztvevők olyan teljes csoportot bevonó gyakorlati feladatok illusztrálásával ismerkednek meg, melyeket hétköznapi munkájuk során is nagyszerűen alkalmazhatnak. A feladatok fő módszere az interaktív mesefeldolgozás. A gyakorlatok több művészeti ágat vonnak be: drámajáték, népművészet, vizuális művészetek, irodalom. A gyakorlatok az alábbi készségeket fejlesztik: együttműködés, empátia, kommunikáció, érzelmi intelligencia, esztétikai művészeti tudatosság, kreativitás, emellett kiváló önkifejezési és személyiségmegjelenítési eszközök. 2. hét: A harmadik tanulási egység a „Vándor-Út” témakörét dolgozza fel. Tartalmaz egyéni és csoportos gyakorlatleírásokat is. A módszerei, a teljesség igénye nélkül, az ötletbörze, „élet- út” alkotás, hős-alkotás. 3. hét: A negyedik tanulási egység ötvözi az megelőző két tanulási egységet módszerek tekintetében, hiszen ugyanúgy megtalálható benne az ötletbörze, mint az interaktív mesefeldolgozás. A témája pedig az „Élet-Fa” tematikája köré épül. A tanulási egységek, melyek egyben tematikus egységek is, összekapcsolódnak egymással, hogy minél jobban segítsék az ismeretek beépülésének hatékonyságát. A képzés különlegessége a kreatív hangulata, módszertani repertoárt bővítő jellege, továbbá a típusfeladatok, feladatillusztrációk nagyszámú jelenléte. A kurzus további specialitás, hogy tanulási egységenként nem egy-egy ellenőrző feladat az elvárás, hanem tanulási részegységenként szükséges rövidebb, azonban kreatív, innovatív feladatot elvégezni. A feladatok a tanulási részegység során megismert típusfeladatok feldolgozása, fejlesztése, esetleg annak koncepciója alapján új feladat alkotása. A képzés jellegzetessége továbbá, hogy nagy hangsúlyt fektet a horizontális tanulásra, továbbá az előadó központú módszerek mellett a résztvevő központú módszerek alkalmazására. 30 távoktatásos 293/10/2021
20.
Tanulástámogatás személyre szabott differenciálással - Távoktatásos forma
 A képzés és a benne összegyűjtött módszerek alkalmazása pozitívan befolyásolják a tanulók motivációját, iskolai tapasztalatát, és egyszerűsítik a pedagógus számára a heterogén csoportokban történő, együttműködésen alapuló tanulásszervezési módszerek gyakorlati megvalósítását, valamint a személyre szabott differenciálás megvalósítását. A távoktatásos formában megvalósuló képzés 4 fő tartalmi egységre tagolható 1. A pedagógiai kultúraváltás (3 e-learning tanóra) A képzés a pedagógiai kultúraváltás fontosságának a témakörével indul, amelyben az osztálytermekben fellelhető probléma azonosítása és az órai munka siker- és sikertelenségtényezői kerülnek a fókuszba.2. Tantermen kívüli tanulásszervezés tartalmi egység: A sokféle képességnek megfelelő iskolai tanítás (24 e-learning tanóra.) A résztvevők megismerik az iskolai tanítás színességét, benne a differenciálást, öndifferenciáló tanítást, a kreativitás fejlesztését, a mozaikmódszert és a Hejőkeresztúri Modellt. Az oktatásszervezési módok megismerése közül előtérbe kerülnek az alábbiak: egyénre szabott differenciálás, egyedül végzett munka, rétegmunka,  teljesen egyénre szabott munka, részben egyénre szabott munka, párban folyó tanulás, páros munka, tanulópárok munkája, kooperatív csoportmunka, drámajáték, projektmunka. 3. A pedagógus kompetenciák fejlesztésének lehetőségei (2 e-learning tanóra) Fókusza a tanulók értékelése a tanítási órán: a pozitív megerősítés jelentősége, a pedagógusi attitűdváltás előtérbe helyezése, a pozitív megerősítés szerepe a tanulók sikeressé tételében, és az alulmotiváltság megszüntetésében, valamint a magatartás rendezésében.4. Zárás (1 e-learning tanóra). A résztvevők útmutatást kapnak a záródolgozatuk elkészítéséhez. Ebben az egységben történik a tanultak összegzése, áttekintése. Konzulensi segítségnyújtás a záródolgozat elkészítéséhez. 30 távoktatásos 292/10/2022

 

vissza